poniedziałek, 30 września 2013

Domowe wrzosowisko.

Kwitnące wrzosy to bez wątpienia jedne z najpiękniejszych roślin ogrodowych. Są ostatnim oddechem lata i zapowiedzią zbliżającej się jesieni. Podobno niektórzy potrafią przewidzieć jaka będzie zima po tym, jak wrzos rozkwita - od góry czy od dołu:). Doskonałym pomysłem na atrakcyjne jesienne dekoracje są wiklinowe koszyki i drewniane skrzynki z wrzosami w roli głównej. Więc na moim parapecie i w ogródku o tej porze też królują wrzosy.





Widok rozległego, kwitnącego wrzosowiska zapiera dech w piersiach. Największe w Polsce i w Europie naturalne wrzosowisko znajduje się na terenie byłego poligonu wojskowego, niedaleko Bornego Sulinowa. Mieszkałam tam przez parę lat, w pamięci pozostały mi te widoki. Uwielbiałam patrzeć jak mój pies buszuje we wrzosach i widać tylko powiewające rude uszy:)

8 komentarzy:

  1. To wrzosowisko robi wrażenie!.
    U mnie też nie może zabraknąć wrzosów będą mnie cieszyć jeszcze zimą i zaglądać przez okienko z tarasu.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wrzosowiska widziałam, ale marzy mi się zobaczyć prawdziwe lawendowe pola, ach..., mogłaby być Prowansja, ale i nasze rodzime też nacieszą moje oczy:) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. "pójść na wrzosowisko i zapomnieć wszystko..." chyba nigdy takiego dużego nie widziałam, a jak te wrzosy zakwitają od dołu, to o czym to świadczy ? też jestem chętna na Prowansję - jedziemy stopem ? ;-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam to szczęście mieszkać blisko Bornego. Odwiedziłam także wrzosowisko. Rzeczywiście- najpiękniejsze miejsce jesienią :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mieszkałam tam ponad trzy lata, mnóstwo wspomnień. Przynajmniej raz do roku jedziemy całą rodzinką, dzieci poznają uroki życia w leśnym mieście...
      Pozdrawiam!

      Usuń
  5. Zazdroszczę takich widoków. Marzy mi się ogródek z wrzosami... może kiedyś :) Piękne wianki

    OdpowiedzUsuń